onsdag 16 februari 2011

Syster Ingrid lever (i alla fall trummisen).

Jag fick ett telefonsamtal av Per igår, basisten i Syster Ingrid. Han berättade att Boman, trummisen i Syster Ingrid och han hade träffats och lagt trummor på tre låtar. Tre av våra första låtar spelas in på nytt. Tanken är att lyfta soundet på låtarna. Och den slutliga tanken med detta är att så småningom släppa något. När och hur får vi se. Ni som har spelat in musik vet att det är svårt att hålla någon deadline. Och detta gör vi enbart för att de är så förbannat rolig så de får ta den tid som behövs.

Jag har tänkt en del på Olof sista tiden, gitarristen i Syster Ingrid. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och då skulle han åka på semester till Egypten. Som ni säker förstår så blev de inte så mycket med den resan. Jag ringde och pratade med honom och han verkade glad i alla fall. Han levde han också...




Dagens soundtrack: Thin Lizzy "Boys are back in towm"

2 kommentarer:

  1. Tjena gillar din blogg som fan. Skulle vara roligt om du ville skriva en rad om dessa gossarna i The Victorias som enligt mitt tycke är riktigt bra! http://www.youtube.com/watch?v=Wo5YAuxcdD0 keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    De låter bra. Påminner mig om mina år i Waterbug på 90-talet.
    -Trummisar i bar överkropp bråkar man inte med...

    SvaraRadera