lördag 14 augusti 2010

Groda-Glasstrut-Pinne.

I dag ska jag och min son gå till simbadet. I första hand ska vi träna på att simma, men framförallt ska vi ha en riktig "Far & Son" stund. Han har precis lärt sig att ta riktiga simtag med puffar och nu ska vi träna på att ta riktiga simtag utan puffar.




När jag var liten och skulle träna på att simma så gick min pappa med mig till simbadet. Han mutade mig alltid med att jag skulle få en chokladboll för varje fin längd jag gjorde. Han brukade alltid se till att det aldrig blev mer än två chokladbollar. Jag kan fortfarande känna smaken av Coca-Cola och Chokladboll samtidigt som man hörde ljudet av Bowlingkäglorna som föll från Caféets Bowlinghall. Det var något speciellt.

Jag har mutat min son med ett nytt spel till sitt nyinköpta Nintendo DS om han simmar en fin längd. Jag hoppas att de dröjer ett tag, de hade kanske inte passat hushållskassan med ett DS-spel den här månaden.
Men man kan ju alltid ta från sparkassan......

Dagens soundtrack får bli låten "Father and Son" med Cat Steavens.



För dig som inte har fattat min fyndiga överskrift så är det en ramsa som simlärare brukar ha för att lära barnen att ta rätt bentag när de simmar (Groda-Glasstrut-Pinne-Groda-Glasstrut-Pinne-Groda-Glasstrut-Pinne).

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar