söndag 15 augusti 2010

Spelsugen!

Då var sommar-semestern över för de här året.
Jag har verkligen haft en fin semester i år, 4 veckor bara med familjen. Bortsett från en spelning i Juli på en privatfest där Peter Sjöholm agerade förband till sitt eget punkband Syster Ingrid, så har jag inte spelat nånting. Jag börjar bli riktigt sugen på att komma igång igen faktiskt. Har fått mycket inspiration under sommaren till nya låtar, både till "Sjöholm" och "Ingrid".
Det brukar dessvärre vara svårt att hitta tillfällen att komma loss från vardagslivet för att spela in dessa låtar. När jag har varit mycket i studion eller haft mycket spelningar så brukar jag ha dåligt samvete för att jag varit så lite med familjen. Precis på samma sätt kan jag få dåligt samvete när jag bara varit med familjen och inte fått spela nån musik. Märkligt!


Mina Killar!


Nästa helg har vi i allafall planerat att köra igång med Syster Ingrid igen.
Fram tills dess så får jag nöja mig ned att ratta på Stereon.

Här är lite elektroniska svenskproducerade poplåtar som jag vill minnas med sommaren 2010.
Klicka på låttiteln för att kunna lyssna på låten på Spotify.

Tim Berg "Bromance"
Rebecca  & Fiona "Luminery Ones"
Adrian Lux "Teenage Crime"
Little Majorette "Bite The Bullet"
CEO "Come With Me"
Psykakuten "If I Could Love I Would"
Robyn "Dancing On My Own"

2 kommentarer:

  1. "När jag har varit mycket i studion eller haft mycket spelningar så brukar jag ha dåligt samvete för att jag varit så lite med familjen."

    Tänkt då på Bruce Dickinson och Steve Harris i Iron Maiden som har 3-4 ungar var och antalet turnédatum dom har. ;-)

    SvaraRadera