måndag 30 augusti 2010

Pokemon trummsolo!!! Whats the point???

Youtube har gjort de möjligt för folk att visa upp sig för hela världen. En del människor går bara runt lite med sin mobil och filmar lite, kanske på sina kompisar eller sig själv och sedan trycker de på en knapp och så ligger de uppe på Youtube. Andra människor lägger ner hela sin själ i youtube-klippet. De tränar in något riktigt talangfullt och sedan riggar de upp en kamera som filmar alltihopa....

De jag nu tänker berätta och visa upp för er är något som helt har fascinerat mig. Det började egentligen med att jag för något år sedan tittade på rockgrupen The Gandhdeeds på Youtube. Av en slump kom jag in på ett klipp där deras trummis spelade trummor till temat till barn TV-serien Pokemon. Det var ju lite kul tänkte jag. När jag sedan tittade vidare på tänkbara förslag till Youtube-klippet så fick jag se att hur många trummisar som helst har gjort samma sak....... De spelar trummor till en inspelad låt med temat till Pokemon!!!
-Varför???
Jag länkade låten till Boman, trummisen i Syster Ingrid och skrev: Den här ska du lära dig.
Han ställde samma fråga som jag precis ställde:
-Varför???
Eftersom jag i helgen träffade trummisen i The Gandhdeeds så passade jag på att fråga.
Jag förstod att de var känsligt, han låtsades först som att han inte förstod vad jag pratade om. Tillslut gav han till känna att det var han som spelade på youtube och att bandet en tid hade pratat om att spela låten.
Jag tycker att de här är helt fantastiskt!!!!

Här kan ni se flera fantastiska trummisar som lärt sig spela temat till Pokemon:


























Det finns många många fler för den som orkar leta.....
Visst är det fantastiskt!!!

2 kommentarer:

  1. Derek Roddy sätter ungarna på plats alla da'r i veckan. Sicken snubbe: http://www.youtube.com/watch?v=znBsCNbKoXY&feature=related

    SvaraRadera
  2. Den här var kul - Für Elise på blastbeats:

    http://www.youtube.com/watch?v=onAchRQRs2s&feature=related

    SvaraRadera