torsdag 26 augusti 2010

Innebandy!

Ikväll är det dags.....
Dags för gubbarna att träffas för att spela innebandy i världens minsta gymnastiksal. Nästan alla av oss är pappor som känt varann sen tidigare. Pappor som behöver komma hemifrån och "grabba av sig" lite. Vårat huvudsakliga mål med kvällarna är självklart fysisk träning. Men den sociala biten är minst lika viktig. Gapandet på planen och eftersnacket i duschen. Ja... det ventileras mycket mellan slagskotten. Min ilska har kommit ute flera gånger på bandyplanen. Jag har gapat, kastat klubban (fast de har jag slutat med efter att jag träffade Mats i ansiktet på en meters avstånd) och sparkat i väggar. Fast för de mesta skrattat jag och har kul.


Fin hållning...

Första gången efter sommaruppehållet brukar vara trögt. Vi har några kilon extra att bära på och snabbheten har inte riktigt kommit igång ännu. Säsongerna har dessutom ofta blivit störda av barnfödning. Jag tror att rekordet ligger på fyra födda barn under en vårsäsong, där min dotter var en utav nytillskotten. Vi får se om vi kommer att slå de i höst, men så vitt jag vet är det nog inte aktuellt.


Jag kunde inte hålla mig..........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar