tisdag 17 augusti 2010

Springa, Sprang, Sprungit.

Sprang idag för första gången på över en månad. Innan semestern sprang jag fram och tillbaka mellan Stenungsund och Stora-Höga, det är ca 14 km. Idag klarade jag av 3 km.......
Jag sprang 2 kilometarn på elljusspåret. När jag kom till "Mördarbacken" andra varvet blev jag ikappsprungen av en gammal bekant. Försökte hänga på hans tempo samtidigt som vi pratade längst med hela backen. När jag nått toppen var jag helt slut och fick stanna. Hade som mål att i allafall klara 6 km...men men....

Jag fick i allafall en liten egen stund från barn och jobb. Tänker alltid positiva tankar när jag är ute på mina löparturer. Jag lyssnar aldrig på musik när jag springer, men det är däremot inte ovanligt att jag skriver musik medan jag springer. T ex "Göteborgsvarvet" med Syster Ingrid är skriven under ett långdistanspass!!!


                                 I så här fin form var jag på Göteborgsvarvet 2009

Göteborgsvarvet 2010 fick jag tyvärr avstå eftersom jag stukade foten i vintras. Däremot så var SYSTER INGRID på plats på Lindholmen och spelade under hela varvet. Titta en bit in på klippet här nedan så får ni se hur kul vi hade:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar