tisdag 16 november 2010

Besök på BVC, trasig Opel och alldeles för lite Rock´n´Roll.

Fick tillbaka Opeln igår. Det var skönt att få köra med sin egen bil igen. Allra mest har jag nog saknat CD-skivorna i bilen. Körde med den till jobbet idag och åkte med min dotter till BVC på eftermiddagen. Det blev inte som jag hade tänkt mig... Vi hade tagit fel på dag, men fick efter nästan en timma komma in och väga och mäta henne. De första hon gjorde i väntrummet var att göra i blöjan och jag hade naturligtvis glömt att ta med blöjor så hon fick gå runt på BVC utan blöja.
Jag satt och lyssnade på en ca 4 år gammal pojke och hans pappa när de samtalade i väntrummet.
Pappan:- Ta av dig din jacka.
Pojken:- Nej!
Pappan:- Du blir varm om du inte tar av dig jackan.
Pojken:- Skitsnack!
Pappan:- Okej.
Det är skrämmande hur föräldrar låter sina barn köra med dem. Min dotter skötte sig naturligtvis exemplariskt...

Efter besöket åkte vi och handlade. Sedan hämtade jag min son hos farfar och sedan åkte vi till tågstationen för att hämta min fru efter jobbet. På vägen dit lade våran nylagade Opel av igen. Motorn bara stannade och jag fick inte i gång den igen. Med två trötta och hungriga barn i baksätet fick jag ringt min far som kunde köra hem oss. Nu har vi bogserat ner bilen till reperatören igen. Reklamation!!!!

Det har varit alldeles för lite Rock´n´Roll i den här bloggen sista tiden. Det har blivigt alldeles för mycket fokus på en skitbil. Till helgen ska vi i alla fall köra ett långrep med Syster Ingrid. Jag längtar............

Dagens soundtrack: Lou Reed "Perfect Day"

.......I´m glad I spend it with you. Syftar på min dotter..........inte Opeln.

1 kommentar: