fredag 5 november 2010

Trans-X live i Göteborg ikväll!

Alla kommer väl ihåg 80-tals hiten "Living on Video" med gruppen Trans-X!  Ikväll uppträder de live på Klubben The Station på Jazzhuset i Göteborg. Förutom Trans-X kommer mina kompis-favoriter Disco Digitale att uppträda. Klubben byter namn till La Stazione denna kväll och spelar bara Italo Disco! Tyvärr är jag iväg på andra aktiviteter med familjen annars hade jag naturligtvis stått först i kön till entrén.

Som om inte detta vore nog så kommer DJ´n att spela B-sidor med John Foxx, Indochine och andra 80-tals hjältar. Undrar just om han har B-sidan till Soft Cells "Tainted Love"?


Mina hjältar på min väska: Disco Digitale och 047.

2 kommentarer:

  1. Jag ska dit! Trans X anno 2010 - nostalgi och buskis i symbios. Hoppas iaf!

    SvaraRadera
  2. Trans-X var precis så underhållande som jag förväntat mig - mer underhållande än bra. Ende kvarvarande medlemmen är numera en halvtjock 50-åring med skinnkostym, platinablonderat hår, solglasögon och keyboard på magen. Vid sin sida hade han en lättklädd 25-årig brud, som tycktes vara hämtad från en strippklubb, på dans och sång. Och slutligen Clownen Mannes okände son som skötte syntharna.

    Nämnde jag att "Living On Video" spelades två gånger...kanske tre?

    Disco Digitale borde varit headliner denna kväll.

    SvaraRadera