söndag 7 november 2010

Då har man varit på semester i Danmark!

Japp. Man berättar ju inte allt i bloggen.... lite vill man ju ha för sig själv. I veckan har jag varit på semester med familjen i Saeby i Danmark. Kom hem idag utvilad och glad. Vi hade lite otur när vi åkte till Danmark med 09.00 färjan på onsdag morgon eftersom gångbron hade blåst omkull. Över 3 timmar försenade kom vi iväg tillslut.
Det kunde slutat illa fast ingen blev skadad.

Jag brukar ju alltid ta med mig någon ny dansk artist med hem till Sverige. Någon som spelas flitigt på dansk radio. Förra året så tog jag med mig Rasmus Seebach och i år tot jag med mig Thomas Holm hem. En helt fantastisk soloartist som spelar elektronisk musik precis som jag själv. Hans två radiohits "Selvmord på dansegulvet" och "IKEA" spelas flitigt på de danska radiostationerna. Och jag tycker att vi svesnkar ska lyssna på dem också.....

Thomas Holm "Selvmord på Dansegulvet"


Thomas Holm "IKEA"

2 kommentarer:

  1. Do you know his biggest hit "Nitten":

    http://www.youtube.com/watch?v=_vSEWySEaJ4

    /James

    SvaraRadera
  2. Yes I do!
    I love Danish popmusic!

    SvaraRadera