måndag 22 november 2010

Visst kan Lotta nästan allting!

Jag läste precis boken "Visst kan Lotta nästan allting" av Astrid Lindgren för min son när han skulle sova. Den fantastiska julsagan om Lotta på Bråkmakargatan som fixar en Julgran på  egen hand åt sin Julgranslösa familj. Jag tycker att den är så vacker. Det är med darr på rösten jag läser de sista raderna ur boken (fast säg inte att jag har sagt de.....jag är ju punksångare).


Folk får säga vad de vill om julen, men utan den hade jag nog gått under. Den lyser upp den här mörka tiden på året och gör mig varm trots att termometern visar minusgrader. Du som bloggläsare kan räkna med mycket julsnack och framförallt mycket julmusik under de kommande veckorna (jag har redan tjuvlyssnat på Spotify).
Vi sjöng förresten bara julsånger på musiklektionen på jobbet idag. Mestadels jul psalmer. Fantastikst vackert!

2 kommentarer:

  1. Jul i all ära, men jag lider med folk som arbetar i butik och tvingas lyssna på julmusik dagarna i ända fram till dopparedan.

    SvaraRadera
  2. Anna The svägerska23 november 2010 kl. 10:12

    Hejhopp Peter!
    Jag och lilla A, som har hemmadag, har just grävt i julpyntslådorna,nyst av damm och det är med förtjusning! Julen är en vacker högtid som man verkligen fååår götta sig i på alla tänkbara sätt. Säger som A & Falk : Mer jul ;)Kram

    SvaraRadera