lördag 6 november 2010

Hello Jamaica have a nice day!

Jag har inte tänkt så mycket på hur många det är som läser i min blogg. I början trodde jag inte att det var någon, men jag har förstått när jag pratar med folk i min omgivning att de är några stycken som läser den. Ibland när jag ska berätta någonting för någon så kan de säga: -Ja men de har ju jag läst i din blogg!
I veckan skrev jag de hundrade blogginlägget. I samband med de gjorde jag en avstämning och kollade statistiken på min blogg.

Detta gjordes i tisdag och jag kunde då avläsa följande:

Antal bloggläsare (från start tills nu):
Sverige                    3674 st
USA                         188 st
Kanada                       44 st
Lettland                       21 st
Jamaica                       19 st
Norge                         19 st
Tyskland                     13 st
Indonesien                   11 st
Nederländerna              6 st
Danmark                      5 st

Egentligen så bryr jag mig inte om hur många som läser i bloggen. Även om det bara hade varit 100 svenskar så hade jag skrivit ändå. Jag gör det trots allt för min egen skull.
Men vistt är det häpnadsväckande  att 19 st Jamaicaner har läst min blogg! Lika många som norrmännen. Eller att 44 st Kanadensare har studerat min blogg och kanske tänkt: Very interesting!

Dagens soundtrack: Bob Barley "Smile Jamaica"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar