torsdag 18 november 2010

Syster Ingrid (Olof and the punkrockers).

Syster Ingrid har funnit i två år. Grundidén började efter en förfest hemma hos mig där massa folk från posten var med. Vi satt vid bordet och drack öl när plötsligt någon säger:
- Vi startar ett punkband!
-Ja, sa jag utan att vara direkt seriös.
En av de där postisarna var Olof (Gitarristen i Syster Ingrid). Han var den enda av oss som tog idén på allvar. Varje gång han träffade mig så pratade han om punkbandet. Jag tog aldrig de där seriöst. Inte förrän sommaren 2008 när jag var pappaledig. Jag kände att jag behövde hitta på något. Mina kompisar som var pappalediga byggde altan och liknande, men jag kände att det inte var något för mig. Ungefär samtidigt skickade Olof ett meddelande på Facebook. Och frågade om det var läge att starta de där punkbandet. Och jag var på.......
Egentligen skulle vi heta POSTEN, men med hänsyn till Göteborgs Indiebandet POST så lät vi bli.
Istället döpte vi oss efter våran gamla skolsyster som hette Ingrid. Utan replokal, utan trummis och utan basist drömde Olof och jag om att starta sveriges bästa punkband..... Eller egentligen ville vi bara träffas och spela lite och ha kul.

Vi fixade en replokal, en trummis och en basist. Och bara efter några reptillfällen spelade vi in två låtar i replokalen som fick fyra fyrar i GP. Vi spelar fortfarande bara för att ha roligt. Fast våran dröm om att bli Sveriges bästa punkband har förverkligats......





Denna film har tidigare aldrig visats. Den är inspelad och dokumenterad under mitt och Olofs första besök i replokalen. Väggarna var fortfarande vita och lokalen var tom så när som på en Gitarrförstärkare och en högtalare till mikrofonen. Titta och njut av en tidig inspelning av "Harrys Korvbar".

Syster Ingrid är:
Sång - Peter
Gitarr - Olof
Bas - Per
Trummor - Boman

Syster Ingrid är grundat och skapat av Olof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar