lördag 20 november 2010

Kriga på datorn online.

Har haft en del diskussioner med mina elever på jobbet om krigspel.
Jag har förstått att de sitter många vuxna hemma och pangar framför datorn också. Det kanske är roligt men jag hinner aldrig med den biten eftersom jag har fullt upp med att lyssna på all musik på nätet.
Min son sitter hemma och spelar online-spel ibland, fast inga krigsspel. Han är oftast inne på Friv, spel.se,  spelo.se.
Jo förresten det finns ett spel på nätet som jag tycker om att spela. Eller två.
De ena är Bubble Shooter som är ett väldigt beroendeframkallande och avkopplande spel. De andra är Flöjt Hero och är precis som de låter en flöjt-version av Guitar Hero.


Det är naturligtvis de danska bandet Trio Van Gogh som ligger bakom de här fantastiskt roliga spelet.
Nu kanske du hade trott att jag skulle ha en lång debatt om hur farligt det är att spela krigsspel. Men vem fan har tid med de när man kan spela Flöjt Hero?!

Hoppas att jag inte har förstört hela lördagsplaneringen för dig nu, när du nu blir sittande med Flöjt Hero hela lördag förmiddag.

Bara för att fullborda Flöjt-temat så får Jethro Tull stå för dagens soundtrack.....

Dagens soundtrack: Jethro Tull "Clasp"

1 kommentar:

  1. Om barn och våldsspel diskuterades i Kunskapskanalens storforum häromdagen.

    http://svtplay.se/t/104993/storforum

    SvaraRadera