måndag 1 november 2010

Känner mig unik utan tatuering!

Jag var på badhuset med barnen idag. Första dagen på novemberlovet. Jag och hundra andra föräldrar hade tänkt samma tanke. Vi går och badar! Min son som skulle träna sig på att simma fick simma sick sack mellan alla barn och föräldrar. Men han klarade till slut 15 meter. Han hade förmodligen klarat hela ländgen om det inte varit för en stor flytande borg som kom mitt i hans väg. Baddaren lyckades han i alla fall greja till slut!



En sak som slog mig när jag satt där i vattnet mitt i bland alla föräldrar var att varenda människa nu för tiden är tatuerad. Och då menar jag alla! Förr i tiden pratade man om tatuerade personer som att det var en viss kategori av människor. I dag har alla någonting på kroppen. Det är inte ovanligt att någon äldre kvinna har en ryggtalva eller halva armen tatuerad. Man har åtminstone en lite höft tatuering eller något litet på axeln. Rosor, delfiner, ankare, stjärntecken och allt vad de är. Att ha sina barns namn tatuerade på kroppen är nästan lika vanligt idag som att bära vigselring! Kanske lite överdrivet men inte långt ifrån. När jag var ung ville jag ha tatuering just för att jag ville sticka ut. Men jag kunde som väl var aldrig bestämma mig för något motiv. Jag funderade väl på en fjäder, solguden och lite sånt men mer blev det inte. I dag sticker man nästan ut om man inte har en tatuering. Men jag ska tatuera mig....... när jag blir pensionär. Jag ska tatuera in en brödrost. Eftersom jag tycker om rostat bröd.

Dagens soundtrack: Carter The Unstoppable Sex Machine "Let´s get tattoos"

1 kommentar:

  1. Anna The svägerska23 november 2010 kl. 10:19

    Jag hade en kund med en röd brödrost på armen. Den hade likheter med en hund då sladden var "svans". Saknar mitt gamla jobb ibland just för dessa skojiga folk ;)

    SvaraRadera