tisdag 9 november 2010

De svåra samtalet.

De har slagit mig tydligt i flera samanhag den sista tiden hur svårt vi människor har att samtala med varandra. Hur otroligt lätt det blir fel. Jag vill vara en god människa men ändå kan jag i nästa stund skälla på någon i telefonen som jag inte alls känner. För några veckor sen skickade jag ett mail till en vän (utan smailis) där jag i första meningen var väldigt ironisk, för att sedan gå över till att vara riktigt seriös. Ingen höjdare och mottagaren ifrågasatte min ilska som egentligen inte var någon ilska. Fast inte så konstigt med tanke på hur jag formulerat mig.

På jobbet har jag också hamnat i ett par svåra samtal de sista dagarna där arga känslor har kommit fram. Samtal som egentligen handlat om småsaker, men som vuxit till stora känsliga diskusioner.
Jobbigt..... Fast samtidigt ganska skönt. Det är trots allt viktigt att tala om för folk vad man tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar