lördag 13 november 2010

Störst av allt i livet är leken!!

Jag känner att jag har gnällt mycket sista tiden.
Fast jag tycker att jag har gnällt med all rätt.....
Jag har fått slänga bort pengar till en hel charterresa på en gammal bil.
Jag har inte fått skrika av mig i Syster Ingrids replokal på länge.
Jag har haft långa dagar på jobbet.
..........Så! nu har jag gnällt klart.

Min fru påminde mig på tavlan i köket i går att det finns annat i livet att bry sig om.


Inte för att vi har hunnit leka så mycket sista tiden, men nu får det bli ändring på de. I dag har vi fixat barnvakt och biljetter till Cornelis Vreeswijk filmen. De ska bli fantastiskt kul. Jag sitter och lyssnar på de nysläppta soundtracket på Spotify medan jag skriver. Och min dotter sitter i mitt knä och spelar Yatzy på min Iphone.

Dagens Soundtrack: Hank Von Helvete
"Balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind"

Helt magiskt.....

2 kommentarer:

  1. "När fan blir gammal...". Inget mer PULE, PULE, PULE!

    P.S.
    Vem hade bett Caisa Stina falskböla!? *urk*

    SvaraRadera
  2. De var väl tur att inte Håkan hängde på också.....

    SvaraRadera