måndag 13 december 2010

Staffan var en Stalledräng!!!

Två stycken luciatåg fick jag uppleva live idag! Först niornas fantastiska föreställning i Aulan på jobbet i morse. Jag var djupt imponerad. De hade valt flera lite okända låtar vilket jag tyckte var kul. Man förstod att de låg mycket träning bakom ungdomarnas framförande.
De andra luciatåget fick jag se på min dotters dagis. Min dotter dissade luciaklänningen och var istället en alldeles underbar liten pepparkaksgumma. Tillsammans med sina kompisar framförde hon diverse luciasånger bl a favoriten "Tipp Tapp".

Tråkigt nog..................... eller som väl var................ så framförde inget av luciatågen "Staffan var en Stalledräng". Däremot så tittade jag tillsammans med min familj (som vi alltid gör) på Sune Jul  (del 13) idag. Jag skrattar alltid lika mycket när Måns Herngren dramatiserar "Staffan Visan" i Sunes Jul.


Till en radio julkalender för ett par år sedan gjorde gruppen LOK en egen version på "Staffan var en Stalledräng".


Dagens jullåt: Cornelis Vreeswijk "Staffan var en Stalledräng"
(ännu en lustig tolknig av Staffan Visan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar