onsdag 8 december 2010

Tack! (Mc Donalds räddade födelsedagen när jag blev utelåst med två barn).

Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis
Grattis

..........så ser det ut på de flesta människors facebooksida på  födelsedan. Jag kan ju inte annat än säga TACK! Flertalet av de där människorna som skrev grattis på Facebook idag var gamla kompisar som jag inte träffat på 20 år. jag blir ju faktiskt lite rörd över att de kommer ihåg min födelsedag.......
Samtidigt träffar jag fullt med folk på jobbet och i grannskapet. Folk som jag träffar varje dag men som inte har en aaaaaaaning om att jag fyller år idag. Märkligt (eller inte).

Mc Donald saved my birthday!

Min födelsedag tog en oväntad vändning idag när jag kom hem efter jobbet. Jag upptäckte plötsligt att jag glömt mina hemnycklar! Jag som för en gång skull hämtat barnen i hyfsad tid och såg fram emot en riktig myskväll där hemma. När jag svurit klart och när barnen gråtit klart tog vi bilen till Mc Donalds och åt en kalasmiddag medan vi väntade på att mamma skulle komma hem med tåget från jobbet.

Klassiker!

Väl hemma möttes jag av ett spännande paket i brevlådan. Filmerna från Discshop hade kommit! Nu har vi något att titta på i vintermörkret! Förutom de filmerna som syns på bilden köpte jag även den svenska klassikern "Harry & Sonja" (jag tyckte inte att den passade in bland de övriga filmerna). Stellan Skarsgård och Viveka Seldahl gör en fantastisk insats i denna drama komedi som faktiskt utspelas i Göteborg! Stellan har förövrigt den bästa inledningsrepliken i en svensk film någonsin (jag säger inte mer än så...).


1 kommentar:

  1. Herre-jäsikens!
    Två dagar utan att varken kolla Facebook eller din blogg får konsekvenser - hade precis missat att du fyllt år. Grattis Grattis!
    Det verkade ju löst sig fint trots glömda husnycklar. Men jag hade nog föredragit Korvan före McDonalds. ;-)

    SvaraRadera