onsdag 1 december 2010

Julkalendern!

Mina barn sitter laddade framför våran nya 42-tummare med varsin julkalender i handen. Snart börjar de...... första delen av julkalendern! Jag tänkte själv att jag skulle ha någon typ av kalender på bloggen. Men det är svårt att få till de på något bra sätt. Jag tänker i alla fall lägga upp MINST  en jullåt varje dag att lyssna på. Så här första dagen ska det väl vara något speciellt. Jag hade egentligen tänkt välja den gamla norska 80-tals duon The Monroes okända låt "Heaven can wait" (gruppen är mest kända för sin låt "Cheerio"). Det fanns sjukt många låtar på Spotify som hette "Heaven can wait" fast ingen med The Monroes. Jag tror att få människor känner till den och jag har aldrig hört den i något julsamanhang. Det är bara jag som brukar spela den på min vinylspelare kring jul. Den handlar om en gammal man som ligger inför döden men som vill uppleva julen en sista gång. En fantastiskt vacker låt!

The Monroes.

Så jag tänkte istället ta synthduon Erasures gamla julklassiker "She won't be home" som är helt fantastiskt vacker. Den fanns inte heller på Spotify! Men däremot fanns det två covers på den.....

Quelles Paroles - She won't be home

Nåväl..... en lite snopen inledning på min "jul-låts-kalender" som jag hade laddat så för.
Här finns i alla fall "Knocking on your door" på youtube. En annan av låtarna som var med på Erasures klassiska julsingel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar