måndag 27 december 2010

Varför bajar alltid blöjbarn ner sig på bibliotek?

Ja, idag hände det igen. Vi hade knappt hunnit gå in i lokalen innan det började lukta pyton! Det måste finnas någon magisk connection mellan blöjbarn och bibliotek. En dragningskraft som gör att så fort ett blöjbarn kommer nära kärnan i detta magnetfält så ökar trycket i blöjan. Och så bajsar de på sig! Det är förmodligen också en av anledningarna att de finns så mycket toaletter på de kommunala biblioteken. För att de ska finnas någonstans att byta alla bajsblöjorna på.
Som människa vill man ju alltid ha en logisk förklaring till allting. Då känns det mycket lättare. Jag försöker just nu hitta en logisk förklaring till detta fenomen; Bibliotek och bajsnödiga blöjbarn. En förklaring skulle helt enkelt kunna vara att det alltid är lugnt och skönt på ett bibliotek så att barnet för en gång skull får lite lugn och ro att stå och trycka bland bokhyllorna. En annan förklaring skulle kunna vara att barnets förälder blir lugn på ett bibliotek och låter barnet vara ifred en stund och det får då chansen att i lugn och ro stå och klämma i ett hörn.
En teori som slog mig idag som jag inte tänkt på tidigare. Det är en teori som bygger på våra medfödda reflexer. Tänk om det är så att vi har en medfödd reflex som gör att vi blir bajenödiga varje gång vi känner doften av böcker. För att när vi blir äldre ska ta för vana att läsa när vi sitter på toaletten. I rent kunskapsyfte. Den teorin verkar inte så trovärdig, men ju mer jag tänker på den desto intressantare blir den.
Jag tror att jag nöjer mig med den teorin tillsvidare....

Biblioteket is the shit.

1 kommentar:

  1. Hahaha!

    "- Hedlund, vet du vad du har?
    - Nä?
    - Taski' timing!"

    (Snowroller)

    Det där med bajsnödighet och läsning var intressant. Men är det inte vanligare att män läser på toa än kvinnor?

    SvaraRadera