fredag 20 maj 2011

Fransyskor (En fredag-party-starter).

Franska måste vara de abslolut vackraste språket som finns. Franska sångerskor är något speciellt. Bara genom att kunna sjunga på sitt modersmål låter det helt fantastiskt vackert. Har de sedan en vacker sångröst så låter de helt underbart.
Jag var tolv år gammal när jag såg videon "Joe le taxi" med Vanessa Paradis första gången. Vanessa var då bara fjorton år och jag satt helt förstummad och tittade på den där söta flickan. Inte visste väl jag att hon skulle bli fotomodell för Chanel några år senare och få barn ihop med Johnny Depp....

Jag brukar lägga upp 5 låtar på min fredag-party-starter. Men de fanns så många bra låtar så de får bli 6 stycken idag. Sex fransyskor från de glada 80-talet!

Vanessa Paradis "Joe le taxi"


Stephanie De Monaco "Flash"


Lio "Amoureux Solitaires"


Elsa "T'en vas pas"


Corynne Charby "Boule de flipper"


Desireless "Voyage Voyage"

1 kommentar:

  1. En alternativ video till
    Lio - Amoureux Solitaire

    http://www.youtube.com/watch?v=dtGKHNBsU7E&feature=player_embedded#at=12

    SvaraRadera