söndag 8 maj 2011

Ola Lindholm och Expressen.

Expressen kan ge sig på de mest häpnadsväckande rubriker för att få sina tidnings exemplar sålda. Sanna, osanna eller bara väldigt överdrivna? Jag skrattade högt och länge efter att jag var med i deras sportbilaga förra året i samband med Göteborgsvarvet med rubriken: Folk föll i hettan - då ryckte punksångaren in som sjukvårdare. I själva verket hade jag gett bort min vattenflaska till en sjukvårdare i samband med att två löpare hade kollapsat precis framför våran scen. Att en journalist och fotograf från GT-Expressen skulle vara där samtidigt var bara en lustig slump. All publicerning är bra brukar man ju säga.....

Fast så tror jag inte att Ola Lindholm tänker idag. I ett blogginlägg som han publicerade igår berättar han hela historien om Expressens rubriker som drog igång på grund av ett kissprov efter en fotbollsmatch mellan AIK och Mjällby:
http://olalindholm.blogspot.com/

Jag har inte köpt någon kvällstidning på länge och jag hade inte tänkt göra de i dag heller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar