måndag 2 maj 2011

Konsten att sjunga!

Jag kan sjunga...... eller rättare sagt alla kan sjunga.
Jag brukar säga att alla som kan prata kan sjunga. Sedan kan man ju alltid diskutera hur vacker de låter. Jag tycker att de funkar så länge sångaren uttrycker något. Jag har nog alltid gillat sångare av den lite oskolade sorten bäst. Som t ex. Lou Reed, Neil Tennant, Morrissey, Leonard Cohen, Frank Black, Henrik Berggren och Stephen Malkmus. De är kanske fel att kalla de oskolade, men vad jag menar är att de skulle aldrig kunna vara med i  TV-programmet IDOL. En sångpedagog skulle förmodligen tycka att deras röster var värdelösa. Men för er som lyssnar med ett annat öra skulle ni ( precis som jag) tycka ett de nyss nämnda sångarna är rena helgon. De uttrycker och berör på ett sätt som bara de kan. Dessa sångares största vapen är enligt mig deras personligheter...

Sedan har vi de som anstränger sig lite mer för att få en bra röst.
Lyssna bara på de här! Vilka sångare......

Missa inte katten som jamar i slutet.


Även en metal sångare måste sjunga upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar