onsdag 11 maj 2011

Lovisa Negga sjunger om äkta kärlek.


Den här låten handlar om mitt livs kärlek. Jag har alltid trott att jag aldrig skulle kunna bli kär. När vi sågs första gången kände jag något som jag aldrig känt förut. Jag producerade "Igen" och höll tummarna för att han skulle förstå att den handlade om honom. Han gillade låten. För två månader sen var vi hemma hos honom första gången och skulle spela tv-spel. Då hände det vi båda hade hoppats på, det som man ser på tv, det jag skrev om i den här låten. Några dagar senare sitter jag på spårvagnen och en man frågar varför jag ser så glad ut. Jag svarar "Jag har träffat mitt livs kärlek och det är vår!".                           

(Citat från Lovisa Neggas Metro On Stage-sida*)                            

Lyssna på låten här                        


Kärleks låtar som handlar om riktig kärlek bär alltid på någonting extra!
När Eric Saade sjunger textraden My body wants you girl i sin låt "Popular" så vet vi alla att det bara är ytterligare en krystad, patetisk textrad som Fredrik Kempe har skrivit. Enbart för att kunna få ut några slantar till från STIM. Det finns över huvudtaget ingen kärlek eller känsla i de.
När man istället lyssnar på Lovisa Neggas låt "Igen". Så hör man, både på texten och hennes sätt att sjunga den, att de här är på riktigt.
Jag råkar dessutom känna killen som låten är skriven till. Han förtjänar all kärlek man kan få.....


* Metro On Stage är en musik tävling annordnad av tidningen Metro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar