lördag 7 maj 2011

Kopperskolansdag och Hårdocksstorm.


Det är i Stenungsund det händer......

I dag var det Kopperskolansdag. Ett måste för alla Stenungsunds invånare. En kär gammal tradition att gå och kolla in loppmarknaden, fiskedammen och ta en fika i Kopperskolans matsal.
Förra året fyndade jag ordentligt på loppmarknaden när jag köpte The Spotnicks "The Spotnicks in Stockholm", Toy Dolls "Bare faced cheek" och Ratatas första platta på vinyl samt Guns n´Roses "Paradise City" på singel för totalt 15 kr! I år nöjde vi oss med fiskedammen och lite fika....

Tog en sväng på Kopperskolans lekplats innan vi åkte hem där jag träffade på en annan pappa. Det var ingen mindre än Stenungsunds legendariska hårdrocks gitarrist Jonas HörnqvistHan var där med sina barn och berättade att han skulle spela med sitt band Burning Mustard i Nösnässkolans aula ikväll. Från klockan 19.00 och framåt blir det hårdrock för hela slanten i Nösnäs Aulan i Stenungsund. Evenemangen går under namnet Hårdrocksstorm. Förutom Burning Mustard står även Taste, Molior Superum och Smärtgräns  på scenen.

Själv ska jag hem till mina föräldrar och titta på diabilder ikväll...... Vilket jag tycker är fantastiskt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar