söndag 29 maj 2011

Van Der Sar.


Jag tror att jag befinner mig i en medelålderskris..... 
Det känns tungt att konstatera att jag är närmare 40 än 30. I år fyller jag dessutom 37. Det finns ingen återvändo. När dessa tankar snurrar i huvudet är de samtidigt lite fascinerande att tänka på Manchester Uniteds målvakt Van Der Sar. 40 år gammal vaktade han målet i Champions League finalen i går. 
Visst! han släppte in tre mål...... men för mig var han ändå kung. 
Barcelona slog Manchester united med 3-1.

Jag tillbringade denna söndag kväll i regnställ ståendes vid sidan av fotbollsplanen. Min son hade match med knattefotbollen. I ös regn och lera stod jag och hejade på grabbarna. Jag försöker att inte lägga mig i spelet. De viktigaste är ju att barnen ska ha roligt. Fast jag brukar skoja med de andra föräldrarna och säger att min son får 100 kr för varje mål han gör........

Dagens soundtrack: Schytts "Han spelar fotboll"

1 kommentar:

  1. Knattefotboll får mig att tänka på filmen Gräsänklingar - Gösta Ekman som linjedomare.

    Kolla efter 8:00

    http://www.youtube.com/watch?v=PUlbtnTspwo

    SvaraRadera