torsdag 12 maj 2011

Hobbyboden Secondhand på Mölndalsvägen.

Jag tog en sväng till Hobbyboden Secondhand på Mölndalsvägen i Göteborg i början på veckan. Jag hittade denna butik för många år sen när jag hade replokal i gamla Lyckholms Bryggeri som ligger i närheten. Jag tog ofta promenader förbi butiken och bläddrade bland alla vinylbackar. I dag kanske jag besöker butiken någon gång per år. Oftast tar jag då bilen och parkerar på Lisebergs parkering.

Jag var som vanligt på jakt efter gamla svenska vinyl plattor!
Veckans fynd blev ännu en singel med den gamla bortglömda svenska 80-tals duon Oh´Boy samt en LP med Dan Tillberg




Bortsett från den svaga doften av mögel som gömmer sig bakom hyllorna, så är detta stället rena skattkammaren. I varenda litet skrymsle och hörn står det hyllor, lådor och backar fyllda med LP skivor, CD skivor, böcker, tidningar och video filmer travade på varandra. Det går knappt att gå rakt i den smala gången mellan skivbackarna. De har även ett stort välsorterat sortiment med vykort. Ett givet ställe för den riktige vykortsamlaren.

Fast mitt absoluta favorit ställe när det gäller att handla begagnade vinyplattor i Göteborg är ju givetvis Andra Långgatans Skivhandel. Dit går jag flera gånger om året (garanterat mögelfritt).....

1 kommentar:

  1. Jag har alltid undrat hur sånna här ställen gör för att gå runt! Hur mycket pengar kan vykort och gamla fantomen generera liksom?

    SvaraRadera