måndag 23 maj 2011

Så mycket bättre 2011.

Hösten 2010 satt familjen Sjöholm bänkade framför TV'n varje lördagkväll för att titta på TV programmet Så mycket bättre. Lasse Berghagen, Lill-Babs, Petter, Thomas DI Leva, September, Christer Sandelin och Plura tolkade varandras låtar medan de satt och åt middag och pratade om livet. En riktig TV succé!
Jag och min fru har under vinter diskuterat vilka artister som eventuellt skulle kunna vara tänkbara kandidater till en uppföljare. Med tanke på de framgångar artisterna från förra säsong fick har väl TV4 knappast haft problem att hitta nya intresserade deltagare. De här artisterna kommer att vara med i årets säsong:

- Jason "Timbuktu" Diaktié
- Laleh Pourkarim
- Martin "E-type" Eriksson
- Tomas Ledin
- Mikael Wiehe
- Eva Dahlgren
- Lena Philipsson




Det var kul med tanke på att vi faktiskt hade diskuterat både Lena Philipsson, Eva Dahlgren och Tomas Ledin som tänkbara kandidater. Andra artister som vi funderat på var Ebbot, Siw Malmkvist och Håkan Hellström.
Timbuktu känns som en given ersättare för Petter. Jag längtar redan efter att få höra Ledin och Philipsons låtar i något chysst hip hop-beat. Jag tror även att Laleh kan charma TV-publiken på samma sätt som Petra Marklund (September) gjorde. Hoppas, hoppas, hoppas att de spelar några riktigt gamla Eva Dahlgren låtar!!! Eva var bäst i slutet av 70-talet och början på 80-talet. Låtar som "Känn mej", "Ingen och alla är du" och "Drömmar av guld" är helt fantastiska. De finns varken på Spotify eller Youtube men kom hem till mig så ska jag spela dem på LP för dig.

Jag var skeptisk från början till att TV4 skulle köra en säsong till med samma succé. Men nu när jag har sett startfältet så måste jag erkänna att jag är riktigt nyfiken och förväntansfull på Så mycket bättre 2011.

Dagens soundtrack: Lena Philipsson "Dansa i neon"

Jag är sjukt nyfiken på vem som kommer att tolka den här..... (hoppas Timbuktu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar