torsdag 16 september 2010

Sushi-Buffé

Jag jobbar på en skola. Jag tycker om mitt jobb! Men.....
Det är en sak som jag saknar. Jag får nästan aldrig tillfäle att gå ut och äta lunch. Varje dag äter jag tillsammans med mina elever i matsalen. Därför tycker jag och mina kollegor att det är fantastiskt kul när vi har studiedag eller är elevfria av någo annan anledning. För det är inte de att jag tycker at det är skönt att slippa eleverna (för det tycker jag inte). Utan det är just känslan att gå ut och äta mat med sina kollégor. Ni som gör det varje dag kanske inte finner någon njutning i det, men jag tycker att det är fantastiskt kul, eftersom det blir så sällan.

En favorit när dessa dagar uppstår är att gå ut och äta sushi. Förr fanns det en Sushi-bar på Gamla Västragatan i Kungälv som bjöd på en fantasisk Sushi-Buffé. Där åt man mer än gärna och tävlade med sina arbetskamrater om vem som åt flest bitar. Den la tyvärr ner men det har öppnat en annan Sushi-bar i närheten, men den har dessvärre ingen buffé. Det finns även en utanför Nordstan i Göteborg som är väldigt fräsch. De har tyvärr inte så stor variation på fisken (mest lax). Men de har väldigt fräscha råvaror och fin miljö.

Självplock från Gamla Västragatans bufffé i Kungälv.
Där kunde man äta tills man blev mätt.


Takeaway lunch-meny från kungälvs nya sushi-bar.
Bra variation med flera olika fisk-sorter.


Sushi-baren som ligger utanför Nordstan.
Fräscht, flott och mycket. Men nästan bara lax.


GOOD NIGHT KOMMER DU MED EN LAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Oooooooops! Höll ju på att glömma dagens soundtrack.
Dagens soundtrack: Kyle Andrews "Sushi"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar