tisdag 21 september 2010

Att ta farväl av ett par skor.....


Det är inte lätt.... Det är inte lätt att ta farväl av något som man delat så mycket med.
Jag vet inte hur längesen det var, men det var många år sen jag köpte mina fina röda skor i en butik i Kungälv. De var helt nya och den röda färgen glänste i solljuset när jag tog min första promenad i dem. Mycket vatten har hunnit rinna under broarna och skorna har blivigt allt mer slitna. Men jag har inte hjärta att göra mig av med dem. Senaste gången jag använde dem var på Hasselbackens dag då jag ville vara extra fin när jag var konferencier. Men jag kände hur nedtrampade och utslitna de var.


Konsert på Storan i Göteborg 2007.

Här ovanför ser vi en klassisk bild som en kolléga tog med sin mobil efter ett gigg på Klubb Populär. Kanske ett av mina bästa framträdande någonsin. Jag ligger helt utmattad på scenen och bara tar emot publikens jubel. På fötterna har jag mina fina röda skor. Ett par veckor senare kom en man fram till mig på Synthklubben när jag stod och tittade på West End Girls.
Han sa:- Varför tar du inte bara dina röda skor och går upp på scenen och visar vad du går för?


Mina skor står mitt bland höstlöven.

Bilden här ovanför är tagen medan jag står och väntar på medlemmarna i Syster Ingrid. Det är hösten 2008 och vi ska för första gången träffas allihopa i våran nya replokal. Jag står beredd med kameran för att dokumentera tillfället och jag har naturligtvis dagen till ära tagit på mig mina fina skor.

Jag börjar mentalt träna mig på att jag nog snart kommer att slänga mina fina röda skor. Men det tar fortfarande emot litegrann. Är de någon som vill köpa dem så är det bara att lägga ett bud.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar