lördag 11 september 2010

Nypreimiär för KLUBB POPULÄR..... en succé!

Andra fredagen i varje månad blir det Klubb Populär. Gårdagens nypremiär var en mycket lyckad tillställning med glada människor och bra musik. Folk brukar i allmänhet gå ut sent på klubbarna i Göteborg. Det är inte ovanligt att de först runt tolvsnåret brukar ploppa upp klubb-besökare, fast så var inte fallet igår. Redan innan kl 22.00 var det 100 pers på takterrassen på Henriksberg. Kanske var det tack vare den fria entrén innan 22.00. Fast jag tror att folk (precis som jag) ville höra så mycket som möjligt av DJ Anders fantastiska låtval.....

Jag minglar med Ministrarna

Jag minglar med 047.

Man skulle kunna säga att gårdagens tillställning var en stor kändisfest för de mer okända och lokala kändisarna. Jag satt och funderade nu efteråt och kom fram till att det fanns minst en person representerad från följande band: Syster Ingrid, Sambassadeur, Pontiac and the too tough to die trio, Gorilla Bombs, The Headless Marines, Obsklassen, The Crimson LipsBaby don't hurt yourself, My ObserverGorilla Killarna, Zombiekrig, Disco Digitale,Tokyo UFO, Thermostatic, Helm, Ministrarna, 047 och Peter Sjöholm. Jag skulle förmodligen kunna räkna upp lika många till men jag nöjer mig så här.

047 var ju kvällens liveband. Jag har sett dem förut och jag måste säga att de var precis lika bra som vanligt. Framför allt så har de sånt grymt tryck i sin musik att publiken blir helt tokig och bara hoppar runt och dansar. Fast de jag gillar mest med denna synth-duo är att de är så grymt musikaliska. Deras musik klassas ofta som Bit-pop, fast man skulle lika gärna jämföra dem med storheter som Jean Michel Jarre utan att överdriva. De är fantastiskt snabba i fingrarna på sina synthesizers. Sebastians "bonniga" och fantasiska mellansnack är också något utöver de vanliga. Bandet radade upp sina hits under kvällen.
Jag hann tyvärr inte se slutet på denna fantasiska konsert eftersom barnvakten ringde. När man har en dotter som är van att vakna mellan mamma och pappa mitt i natten, så är det inte så lätt att vakna upp någon annan stans. men jag var mer än nöjd med kvällen ändå.


047

En fågel har viskat i mitt öra att de kommer att bli riktigt bra uppträdande nästa KLUBB POPULÄR också...... men mer om de en annan gång.

3 kommentarer:

  1. du e underbar Peter!
    Tack för de värmande orden.
    Du missade dock vår cover på Inget stoppar oss nu med Blackjack.
    (vad sägs om det låtvalet)

    fin sida du har oxå!

    /Pricky

    SvaraRadera
  2. De var attans! Men de jag såg var helt fantastiskt.

    SvaraRadera
  3. "Ingen Stoppar Oss nu" är en jättebra låt!
    Kul att 047 valde att göra cover av denna fantastiska låt! Jag menar allvar med detta uttalande. Trots att jag är trummis i Syster Ingrid och förväntas tycka om punk så gillar jag dansbandskulturen och dess musik. Min trummisidol är trummisen Tommy i filmen Black Jack.

    SvaraRadera