onsdag 15 september 2010

Politiker som gillar Peter Sjöholm!

Jag vill redan så här inledningsvis påpeka att jag vill vara opolitisk i mitt bloggande. I följande inlägg vill jag inte göra reklam för något parti utan bara berätta om en liten rolig anekdot som jag upplevde för ett par år sedan.

2008 bloggade den unge Miljöpartisten Anders Wallner flitigt (de gör han fortfarande har jag förstått). En stående punkt som han hade varje vecka var att välja ut veckans låt.
Så här såg inledningen ut:

vecka 1 : Kids : Kylie Minouge & Robbie Williams
vecka 2 : Do you love me : Amanda Jenssen & Damn
vecka 3 : Bathwater : Sanjaya Malakar
vecka 4 : Piece of me (Bimbo Jones radio edit) : Britney Spears
vecka 5 : Summer nights : Olivia Newton John & John Travolta
vecka 6 : I'm f***ing Matt Damon : Sarah Silverman
vecka 7 : Varför blir jag jämt så glad när jag träffar Anders : Peter Sjöholm
vecka 8 : En sån karl : Lill Lindfors

Du kan se hela listan här.

Det inledde med flera radiohits från artister som Kylie Minouge, Robbie Williams, Amanda Jenssen och Britney Spears osv. Det var först vid vecka 7 som jag fick upp ögonen när en av mina egna låtar dyker upp i listan: "Varför blir jag jämt så glad när jag träffar Anders". Ett otippat val med tanke på de tidigare nämnda artisterna. Man kan väl tänka sig att Anders Wallner syftade på sig själv. Anders sitter även i Styrelsen för Stockholm Pride och jag vet att flera homosexuella har fattat tycke för den här låten, vilket jag bara tycker är roligt. Kul att man kan tolka texten på flera sätt. Vad texten egentligen handlar om ägnade jag en hel kväll till att förklara i de här blogginlägget: Varför blir jag jämt så glad när jag träffar Anders? Vecka 8 valde han Lill Lindfors klassiker "En sån karl".

Jag slänger in en bild på mig här.

1 kommentar: