fredag 10 september 2010

Tack svärmor.... du är en hjälte!

I går var det dags att spela innebandy igen. Allt var i sin ordning. 6 Stycken spelsugna gubbar på plats. Matchtröjorna luktade sköljmedel och helgsnacket var i fullgång. Det var först när vi skulle börja spela på riktigt som vi kom på att vi bara hade en bandyboll med oss. En sån där tunn, plastig sak som barnen brukar leka med...... den fick duga.
Efter knappt en halvtimma hade vi pajat bollen totalt. Vi hade svårt att inse det..... men nu stod vi utan boll. Kärlek utan kyssar. 6 Stycken spelsugna gubbar med klubbor och matchtröjor men ingen boll. Vi fattade nog inte allvaret först. Vi gick runt och tittade på golvet ifall det skulle ligga någon boll där någonstans. Det gjorde det naturligtvis INTE. En del av gubbarna började gå runt i en cirkel på planen precis som att de skulle komma en boll flygande från taket.....
Själv började jag ringa runt till folk som bor i närheten av våran idrottshall. Jag började med att ringa till Olof, Gitarristen i SYSTER INGRID. Hans flickvän svarade och hon hade snabbt involverat flera i sin familj att leta..... men dock utan resultat. Jag fortsatte med att ringa Bagar Pontus, sångaren i Pontiac and the too tough to die trio, eftersom bageriet ligger precis bredvid. Han trodde inte att han hade någon boll men han skulle leta och höra av sig ifall han hittade någon. Pontus tyckte att jag skulle ringa Stoffe, gitarristen i samma band. Jag ringde honom men ingen svara. De andra i innebandylaget hade började ge upp hoppet..... men inte jag.
I ett sista desperat försök ringde jag hem till mina svärföräldrar. De skulle säkert ta 20 minuter att åka fram och tillbaks till dem men det var värt ett försök. Min svärmor svarade efter bara ett par signaler. Hon hade självklart innebandybollar och frågade snällt:
-Vill du att jag ska köra dit dem?
Plötsigt hade man beställt bandybollar med hemkörning. Vilken service! De dröjde inte länge förrän Pontus ringde tillbaka:
- It's your lucky day! Jag hittade en bandyboll! Ropade han i luren.
- Det är lugnt, svarade jag. Min svärmor är redan på väg!


En trasig bandyboll.



Ikväll blir det 047 på Klubb Populär!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar