söndag 12 september 2010

Rippade LP-skivor på CD.

När jag i vintras för första gången hörde Ministrarna så blev jag helt varm. För de första så var de så fantastiskt bra. Samtidigt blev jag så glad när jag insåg att de var fler än jag som tjuvlyssnade på gammal 80-tals smörpop. Deras låtar påminde mig starkt om den musik jag lyssnat på i min ungdom.

Riktiga skatter

Något år tidigare hade jag rippat av flera av mina gamla LP-skivor på CD. Speciellt de där låtarna som inte finns på CD eller Spotify. Jag mailade Sebastian i Ministrarna och skrev att han kunde få en CD skiva med låtar från min LP-samling. Som ett litet tack...
Den där CD-skivan blev inte klar förrän i fredags. Så Sebastian fick den på Klubb Populär. Bättre sent en aldrig.
Här är låtlistan:

1.   Ratata - Discodans
2.   Herreys - Stop
3.   Dan Tillberg - Varm
4.   Barbie feat. Cia Berg - Johnny Johnny
5.   O´boy - Klockan är tolv
6.   Pernilla Wahlgren - Våga vinn
7.   Magnus Uggla - Herr Servitör
8.   Adolphson & Falk - Under glas
9.   NASA - Nattens drömmar
10. X-Models - Mitt liv
11. Carola - Gör det någonting
12. Lustans Lakejer - Rendez-Vous i Rio
13. Adolphson & Falk - Någon (Michael B. Tretow remix)
14. O´boy - Ta mig till ditt hjerta
15. Freestyle - Leva livet
16. Herreys - Din telefon
17. Sound of Music - Alexandra
18. Pernilla Wahlgren - Nu har de tänt
19. Herreys - Du kan inte få mig ner på knä igen
20. Aftershave & Galenskapanra - Privat
21. Lotta Pedersen - En helt ny dag
22. Adolphson & Falk - B-sidan
23. Noice - Ut i natten

De markerade låtarna finns på Spotify.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot en ny musiklyssnar-öl-kväll igen Peter. Det finns mycket Svenskt bortglömt 80-tal att botanisera i. Vem minns idag en låt med Dan Tillberg tex? :-)

    SvaraRadera