söndag 26 september 2010

Norskt höst mode.

Många bloggar om kläder och mode. Jag tänkte göra ett försök eftersom jag blev så inspirerad när jag tittade på norsk curling i går. Jag tittade lite på TV samtidigt som min dotter skulle sova middag och gjorde detta fantasiska klädfynd på en TV-kanal. Hade jag haft mycket pengar så hade jag sett ut så här.

Kolla bara:


Så himla snyggt.

Nej, klädmode har aldrig varit min grej. Ska jag skriva om något så blir det nog musik.
Tänk vad lätt det är idag. Hör man en bra låt, det spelar ingen roll om det är på radion, på en fest eller i en klädaffär. Så räcker det oftast med att ta fram sin mobil, hålla den mot högtalaren som musiken kommer ifrån och vänta. Efter några sekunder står det på displayen vad gruppen eller artisten heter. Hör man låten på radion brukar man även kunna leta upp den på radiostationens hemsida på en låtlista. Sedan är sannolikheten stor att den finns på Spotify.
När jag var ung kunde man leta sig fördärvad efter låtar som man hört vid något tillfälle. Oftast utan resultat. Här följer en rad låtar som jag upptäckt de senaste åren, med hjälp av den tekniska utvecklingen:

La roux - Bulletproof
Giana Factory - Trippin'
Empire of the sun - We are the people
Chairlift - Bruises
Bat for Lashes - Daniel
Bird - Connection
Roisin Murphy - You know me better
Lake Heartbeat - Mystery







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar